Koh Chang Paradise - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Raymond Heijden - WaarBenJij.nu Koh Chang Paradise - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Raymond Heijden - WaarBenJij.nu

Koh Chang Paradise

Door: Ray

Blijf op de hoogte en volg Raymond

24 December 2013 | Thailand, Ko Chang Tai

Zoals gezegd is het Paradise Resort hier op Koh Chang een fantastische plek. We hadden ons voorgenomen om de eerste week een wat luxere toko te kiezen, om een beetje in de flow te komen, beetje te genieten van alle nieuwe geuren en kleuren, beetje te wennen aan de warmte (zo rond een behaaglijke 30gr), beetje te wennen aan het eten (kom ik later op terug) en ook vooral een heleboel beetjes te wennen aan het feit dat we 6 weken op vakantie zijn (de laaste keer moet zijn geweest toen ik op De Veldrakker zat bij meester Leen...).

KC Paradise is ook echt van uitzonderlijke schoonheid; prachtige ligging aan een baai met fantastisch blauwgroen water, palmbomen aan het strand en heel fijn wit zand. Het is vrij rustig gelegen met weinig hotels dus geen pompende bassen hier, heeeerlijk. Er zijn sowieso maar een spaarzaam aantal resorts op het eiland en allemaal zijn ze mooi ingepast in het landschap met mooie bungalow parkjes en enkele lage hotels. Vlak naast ons resort staat zelfs een mooie strook aan het strand compleet leeg en 'verloren' (toch eens vragen aan de eigenaar van het naastgelegen visrestaurant hoe dat nou zit, we wonen tenslotte alweer 2 jaar op dezelfde plek...;-)

De eerste dag besloten we een beetje aan het zwembad te hangen en bij te komen van de enerverende reis, beetje rondkijken rondom het resort, beetje struinen over het strand, schommelen, luieren, mmmm.

Over luieren gesproken: in de avond besloten we in het resort restaurant aan een tafeltje op het strand aan te schuiven. Die middag hadden we hier geluncht en mijn gewokte beef met peper, knoflook en koriander was erg in trek bij de kids. Dat wilden ze dus ook. Een heerlijke maaltijd met een zacht zomerbriesje werd alleen de nachtmerrie van elk familielids darmflora... Pfffffrt.

Om 1u snachts begon het feest en in eerste instantie werd alleen Månsi gespaard (hij had geweigerd verder te eten na een hapje, de smartass). Maar ook hij was later aan de beurt als gevolg van dat 1 vierkante centimeter groot stukje verrot vlees. Brrrrr. De dag erna was iedereen dus gekluisterd aan de pot en bed, balen zeg.

Nou ja, beetje slecht begin maar dan hebben dat in ieder geval maar weer gehad. We werden in ieder geval goed geholpen door de staff en alles wat we nodig hadden werd netjes in de bungalow geserveerd. Prima, maar die kok willen we morgen kielhalen!

Inmiddels na enkele dagen, is de rust in de darmflora enigszins wedergekeerd, behalve dan bij R, die is nog van de leg gevoelig typje als hij is. Nu dus maar via een apotheker wat thaise paardenmiddelen gehaald, hopen dat Reetje straks weer hardgekookte eieren legt!

Genoeg over dat alles...
Direkt de eerste avond in het zwembad ontmoetten we een Zweedse familie die ook net waren aangekomen. Tussen Linge en hun evenoude dochter Elina zei het direkt KLIK, dus die twee zijn direkt hartsvriendinnen en onafscheidelijk. Leuke mensen met een relaxte instelling dus we stelden voor om gezamelijk een boottocht te gaan maken en zelf een boot (met kapitein) te gaan regelen. Leuk!

We vonden een prachtig oud Thais houten schip met Captain Jack (wie anders) aan het roer voor een mooi prijsje per dag. Vanaf de pier van het vissersdorp (echt leuk!) op palen, aan de zuidelijke punt van Koh Chang zouden we vertrekken. De wandeling door het vissersdorpje alleen al was de moeite waard. Naast alle tentjes met prullaria (erg in trek bij L&M) kon je ook een kijkje nemen hoe de mensen daar daadwerkelijk wonen en leven. Het hele dorp leeft er van vis en toerisme. Prachtig te zien hoe families en buren zich om elkaars kinderen bekommeren. Onze langharige blonde held Monsi en de witte vacht en het rode haar van Mette deden het goed bij de locals.

De boottocht was echt super. Een hele dag gevuld met snorkelen, onbewoonde eilandjes met wonderschone strandjes, vissen (zelf de late lunch vangen!), luieren, zwemmen en proberen met handen en voeten te communiceren met Jack en zijn bemanning. Snorkelen was natuurlijk weer fantastisch, de meest prachtige gekleurde vissen. Mette waagde zich zelfs aan een masker met snorkel, echt goed. Linge was het water niet uit te slaan en vond het helemaal geweldig. Erg leuk om met haar hand in hand bij zo'n Bounty eilandje te snorkelen en de meest prachtige dingen te zien en aan elkaar aan te wijzen. Toch maar weer eens de mogelijkheden voor een padi cursus opzoeken...

Het gezelschap was ook erg gezellig met nog een andere Zweedse familie, en terwijl de dames weer terug aan de pier zich stortten op de spotgoedkope kleding en prullaria, namen de mannelijke ruwe zeebonken een kouwe shake of een kouwe Chang, psssssjjj...

Later meer! Leuk jullie reacties te lezen.

Jawel Jeppe, er is een hut vrij, maar intressanter is dat stukje ongerept strand met aanliggend kaveltje...!
Vanavond kerstavond pama, ik zal er de volgende keer een prentje opzetten van de kerstverlamping hier, echt bizar tegen het palmen en witte zand decor.
Genieten doen we! tnx

• 24 December 2013 - 09:48

Belinda:

Hi schatjes.
    Wat een toestand zeg na het eten, maar idd dat hebben jullie maar weer gehad. Wat ziet het er allemaal prachtig uit (over prachtig gesproken.... Sara ben jaloers op jouw buik ;-)
    Heerlijk om te lezen en te zien op de foto's dat jullie zo genieten. Ga daar lekker mee door, geniet van elkaar en al het moois wat deze reis jullie nog zal brengen.
    Fijne kerstdagen met deze bizarre temperatuur. Een witte kerst heb je waarschijnlijk wel (zand) ik ga hier door (heerlijk ahum) weer en knetterharde wind de laatste kersboodschapjes halen. I'm dreaming of a warm christmaaaaas...... Dikke knuffel vanuit een nat kikkerlandje. X

• 24 December 2013 - 09:51

Belinda:

Oh ja..... Vergeten...... Love You all!!!!!!!! <3B-)

• 24 December 2013 - 14:26

Egon:

hoi familie,

leuk om weer een verslagje te lezen,tip voor jullie darmen( warme cola )tja gratis van ome egon.

wij gaan ons klaar maken voor een natte kerst met veel wind.....dus geniet e maar lekker van.

fijne feestdagen en tot snel.......ene ook van ons, with love from mijdrecht.

• 24 December 2013 - 14:31

De Beentjes:

Wow, wat klinkt dat allemaal fantastisch! (behalve natuurlijk het gewokte beef verhaal).
    En wat een een super mooie foto's! Heerlijk zo'n bootje huren, van een local. En dat samen met een andere leuke Zweedse familie!
    Gezellig, en zooooooo leuk dat jullie ons mee laten genieten van al dat moois!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lekker samen genieten van de kerstdagen in jullie paradijsje!
    Wij hier knoeter harde wind, en regen. Brrrrrrrr....!!! De kerstboom buiten is al weggewaaid!
    Veel liefs van ons alle vier! X Bert, Tómas, Renée en Gerda

• 25 December 2013 - 11:20

Bart Verzuu:

Hallo daar. Enerverend reisje, op z'n zachts gezegd.
    Na je beef avontuur gelijk extra geld overgemaakt naar 3fm serious request. Dit jaar tegen diaree bij kinderen. Maar er bij gezegd dat het ook voor papa's is.
    Mooi om de foto's te zien en via je verhalen een beetje mee te krijgen hoe jullie het daar hebben.
    Fijne kerst in jullie prachtige omgeving gewenst.
    Groeten Bart, Inge en Bram.
    Oja: als het kaveltje iets word en je hebt nog iemand nodig die een hamer kan vasthouden dan hoor ik het graag.

• 26 December 2013 - 00:17

Janno En Wil:

Hallo wereldreizigers, net terug van een fantastisch 4 gangen kerstdiner bij Bert en Marjon. Vernamen dat we jullie reis kunnen volgen, en zijn nu volgers. Fijne tweede kerstdag en geniet van de trip. Wij gaan meegenieten. Groetjes Wil