zzzzzzzzlippermode - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Raymond Heijden - WaarBenJij.nu zzzzzzzzlippermode - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Raymond Heijden - WaarBenJij.nu

zzzzzzzzlippermode

Door: Ray

Blijf op de hoogte en volg Raymond

21 December 2013 | Thailand, Ko Chang Tai

AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH...
eindelijk in de slippermode. maar die kwam niet vanzelf;
De vliegreis naar Bangkok via Moskou was al een belevenis, een paar uur vertraagd. Onze belofte aan de kids "jullie krijgen straks een lekker ontbijt/lunch aan boord" liep dan ook behoorlijk in de soep. Kids hongerig, ma hongerig maar vooral pa hongerig. De uitdrukking op de gezichten van LM&M logen er niet om toen we in het laatste kwartiertje van de 2 uur durende vlucht een OVERheerlijk knetterhard broodje van oersovjettische makelei kregen voorgeschoteld... oeps!
'Gelukkig' had de aansluitende vlucht naar Bangkok ook vertraging, dus konden de LM&M hun hart ophalen bij de Burger Poetin... De vlucht naar Bangkok was van een ander kaliber, perfekt georganiseerd en superservice. erg behulpzaam ook toen de kinderen een enigszins comfortabele slaaphouding in probeerden te nemen (lees: Mette en Måns op de vloer met de beentjes ver over het gangpad).

Voor de reis van Bangkok naar Koh Chang via Trat hadden we nog niets geregeld. We besloten het met het lokale openbar vervoer te gaan wagen; altijd goed voor wat mooie verhalen. De zoektocht naar het lokale busstation aansluitend aan het vliegveld ging vlekkeloos; met het nodige geluk stapten we in de goede shuttle bus (recht voor uitgang 4, 2e lane Jeppe) die ons naar het busstation bracht.

Daar was het een makkie (prima thais woord) om de juiste bus te vinden. Maar helaas, geen plek in het Suzuki Salto Mini Busje... You'll wait, you'll seee, it'll come... Doen we! Een voor thaise begrippen prachtige touringcar werd een half ur later uit t niets voorgereden en met veel handgebaren werden we hier in gedirigeerd. De rugzakken konden met een gerust hart achter de bagageklep geschoven worden samen met zakken vis, rijst en anders aromatische etenswaren... mmm.

Erg leuk hoor. zo'n busreis met alleen locals. Echt fantastisch was dat gedurende de 5uur durende reis er zeker 3 uur aaneensluitend afleveringen van de Thaise GTST werden gespeeld op een joekel van een flatscreen voorin de bus, met het geluid op stand 2938. Geen mogelijkheid om de oogjes te sluiten al wende het wel na anderhalf uur. De laatste 2 uur werd gelukkig wat beters opgezet; Die Hard 2 tot groot genot van Månsi, knallen en schieten. Enne... wisten jullie dat Bruce Willis vloeiend Thais spreekt, haha echt impressive! Bij de meeste plaatsjes gingen er mensen af of kwam er vis bij, erg leuk.

In Trat praatten we wat met 2 Duitse en een Nederlandse backpacker ("Zweeds praten...") en kregen direkt al de nodoge tips om op Koh Chang te komen. We besloten samen een pick-up te regelen en samen naar de boor te taxi-en. Prima! De rit in de bak van de open pickup met ongekend hoge vaart moet een van de hoogtepunten van de reis zijn voor Monsi. WOOOOOW...

Eenmaal aangekomen bij de haven moesten we even wachten op de 'ferry' naar Koh Chang. Nou ja, ferry... We hadden de kinderen vantevoren wat plaatjes laten zien van bootjes waarmee je de eilanden bezoekt, van die schattige thaise boten van hout enzo... Dit was nogal wat anders. De pont bij IJmuiden is er niks bij; een prachtig roestbruin gekleurde ijzeren PONT met op het bovendek een ultragezellig ingericht 'zitje' rijkelijk besprengkeld met TL-licht met achter de bar een lieftallige zwaar opgemaakte dame met wel een zeer zware adamsappel (Linge; "Pappa, dat meisje he,... euh..."). F A N T A S T I S C H ; HARD CORE TRAVELLING.

Na een gedeelde pick up met onze backpackvrinden kwamen we aan in Koh Chang Paradise Resort; wat een weelde! We voelden ons enigszins misplaatst door onze volgeladen rugzakken en bezwete oksels toen we ons achter ons welkomstcocktailtje schoven. Prachtig resort, fantastische ligging aan het strand, mooie pool, goeie bar met kouwe changetjes, enorme service.... zzzzzzzlippermode!

We waren echter flink verlaat door onze vertaagde vluchten en door de gekozen manier van reizen vanaf Bangkok. Even een rondje over het resort, een currietje erin en dan gauw onder de lakens...

En toen? snel meer...

• 21 December 2013 - 18:09

Egon:

zo, ben al moe van dit verhaal te lezen,laat staan jij van de reis.......( jaloers)

geniet er maar lekker van, en top om af en toe wat te horen ( lezen)

dikke kus en doe voorzichtig xxx

De Kampertjes.

• 21 December 2013 - 19:41

JepSon:

Nog een hutje naast die van jullie vrij? Tranen in m'n ogen van jullie verslag, grotendeels van de lach maar ai ai ai, ai, de meemoed :-) Die pont, die verbazing, dat ondergaande zonnetje, die klotsende oksels, die koude Changetjes :-) Hebben jullie Volle Teugen al gevonden? Kan je daar lekker mee genieten. Zlipperzzze!

• 21 December 2013 - 20:25

Belinda:

Hallo lievies, zoals ik al zei ik kruip bij Nam Pung in het koffertje.... Wij dromen weg van de foto met die heulde grote schommel op het strand..... Zucht.... Geniet maar lekker xx

• 22 December 2013 - 15:20

Bert En Mar:

Man, man wat een reis, een compleet avontuur.
    Heerlijk zo,n tochie met het lokale volk (locals en beestjes); we kunnen de "heerlijke" geuren en het aroma bijna hier ruiken. En dan die pont van Ijmuiden, hoe komt die daar nou; dat is een end varen.
    Het lijkt wel of die ook gebruikt wordt door het leger gezien de tanksporen.

Leuke foto's trouwens en de kids genieten volop zo te zien en te lezen.
    Met de foto's kunnen we ook onze talen wat ophalen zoals 6YPrEP KNHr NJET.
    En die schommel is zeker met luchtankers opgehangen of heeft onze lieve heer deze neergelaten.
    We missen alleen de foto van die leuke barjuffrouw op de pont.

Gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen op de eerste stek en geniet er maar van, want hier is het saai, somber en regenachtig - geen pest an -
    Verder is alles oké en de lichtjes in de witte kerstboom branden al; hoe is het daar eigenlijk met kerst, geen kerstboom te vinden denk ik en waar moet je dan je ballen in hangen?

groetjes en XXXX

• 16 Januari 2014 - 09:49

Eric, Pepijn, Féline En Chantal:

Even inhalen met reisverslagen lezen. De heenreis vergeet je in elk geval nooit, des te meer waarschijnlijk genoten van jullie supermooie resort!
    Beetje mosterd na de maaltijd maar veel plezier nog!